Uit de uitschuivers van anderen kan je wel al eens iets leren. Ook deze keer weer een leuke over een campagne van Brussels Airlines. Halverwege maart kreeg ik onderstaande mail binnen op Gmail. Subject: win a free trip to spain. De copy sprak mij wel aan, en ik besloot om dan maar eens mee te doen aan die wedstrijd. Helaas vond ik de CTA niet, waar ik ook zocht.

crop1

crop2

Jammer denk je dan. Tot ik het “lumineuze” idee kreeg om mijn afbeeldingen toe te laten. En daar verscheen de Call to action.

crop3

“Enter our contest and discover Spain”, en onderaan “Enter & discover Spain”. Het feit dat ze hun call to action bovenaan zetten (in de preview pane) en tegelijkertijd onderaan herhalen is daarentegen wel een goede manier van werken.

Besluit: voorzie altijd een tekst versie van je call to action in een e-mail, zodat ook zonder afbeelding snel kan doorgeklikt worden.